Wednesday, May 21, 2008

Menjulang Pengkhianat Negara Pas

Pembongkaran mengenai Anwar Ibrahim yang telah dilakukan oleh Ahli Parlimen Jerlun, YB Dato' Mukhriz Mahathir pada persidangan parlimen yang lalu bukanlah sesuatu yang baru memandangkan sudah ramai yang mengetahui maklumat terbabit melalui laman-laman web dan blog yang membongkarkannya.

Pembabitan Anwar Ibrahim dengan negara Israel dan Amerika Syarikat serta Paul Wolfowitz - bekas Timbalan Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat merangkap ketua strategist Perang Iraq untuk George W. Bush akan sentiasa menimbulkan keraguan dan tanda tanya.


Jika suatu ketika dahulu Pas iaitu salah satu parti yang berada di bawah Pakatan Rakyat bersama-sama dengan PKR pernah mengeluarkan kenyataan bahawa sesiapa yang menyertai dan menyokong UMNO dan BN adalah kafir, bagaimana pula kisahnya dengan penasihat PKR iaitu Anwar Ibrahim ini?


Adakah Pas hanya membutakan mata dan memekakkan telinga semata-mata mahu melindungi rakan sekutu mereka agar kedudukan mereka juga tidak tergugat?Bukankah lebih tepat untuk menjustifikasikan tindakan Anwar ini sebagai satu tindakan yang sewajarnya dikatakan unsur mengkhianati bangsa, agama dan negara?


Mana mungkin Paul Wolfowitz yang merupakan pengikut fahaman Neo Conservative yang telah membunuh lebih 1 juta rakyat Islam di Iraq ini bekerjasama merancang sesuatu yang mendatangkan kebaikan untuk umat Islam.


Kenapa UMNO yang selama ini sentiasa mempertahankan agama Islam dan memajukan tamadun Islam negara ini boleh diberi taraf kafir oleh para ulamak Pas sedangkan rakan sekutu mereka sendiri didiamkan sahaja. Di manakah semangat memperjuangkan Islam yang selama ini dijulang-julang oleh Pas dalam pentadbiran parti mereka?

1 comment:

Anonymous said...

Apa salahnya berkawan dengan Paul Wolfowitz. Bukanka ajaran mengatakan.." kasihinilah musuhmu, jangan balas kejahatan dengan kejahatan"