Wednesday, May 21, 2008

Hukum Dewan Ulama' PAS Kelantan 1963

“Orang-orang Islam yang berkongsi kuasa dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram”. Kenyataan ini pernah dikeluarkan oleh pemimpin PAS pada suatu ketika.

Sekarang lihatlah apa yang dah terjadi. Apakah hukum PAS sekarang ini sudah termakan diri sendiri?Selama 18 tahun, PAS memerintah "serambi Mekah" sudah ada dua patung besar di kawasan dua orang pemimpin utama PAS. Satu yang tidur di kawasan Tumpat, Kamaruddin Jaafar (Setiausaha Agung PAS) dan satu lagi yang berdiri di kawasan Bachok, Nasharuddin Mat Isa (Timbalan Presiden PAS). Apakah pula hukum PAS dalam isu ini?

Jika ada orang PAS yang sayangkan Melayu dan agama Islam, maka marilah beramai ramai mendaftar diri sebagai pengundi di kawasan kawasan yang DAP menang terlalu banyak hingga sampai berbelas ribu jumlah. Terutamanya di Cheras yang dimenangi secara besar besaran oleh Teresa Kok.

Kalau dibiarkan DAP ini terus menang, maka esok lusa entah apa pula yang akan dipanggang mereka.Ikutlah nasihat Tuan Guru Nik Aziz, DAP itu sama seperti syaitan. Dalam surah Yassin, ayat 60 telah diterangkan yang bermaksud "Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? Sesungguhnya ia musuh yang nyata bagimu!". Moga moga orang seperti Ahmad Awang (Ketua Penerangan PAS) yang lebih rela bekerjasama dengan DAP akan mula buka mata. Moga moga Nizar Jamaluddin akan tahu siapa DAP yang sebenarnya.

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia

halaman utama

No comments: